Google Analytics Audit: Clean GA4 data is the basis for successful e-commerce.

Companies with significant marketing budgets rely on robust Google Analytics 4 (GA4) data. Unclear attribution, missing or duplicate conversions, and incompletely measured customer journeys directly lead to incorrect decisions regarding budget allocation and channel evaluation.


The GA4 Health Check Service addresses precisely these points: The entire GA4 implementation is technically and professionally reviewed, weaknesses are identified and prioritized, and concrete steps are defined to improve and stabilize the database.

Google Analytics GA4

Google Analytics Audit Process

1. Inventory & Goal Definition

  • Recording the current tracking and reporting situation
  • Clarifying Pain Points
  • Definition of the goals of the health check

2. Technical Inspection

3. Data quality analysis

4. List of measures for implementation

5. Implementation & Retest

Bernhard prange webmeisterei

Your contact person for Google Analytics audits

My name is Bernhard Prange , and I’ve been working with tracking, data analysis, and performance marketing for many years. Starting out as a webmaster, I began supporting companies with Google Ads and web analytics early on – today, my focus is on clean tracking data for e-commerce .

What’s important to me is practical implementation rather than complicated theory. I value technically sound setups, transparent figures, and budgets that have the greatest impact where they can be used most effectively.

This creates reliable data on which you can base your marketing and your decisions.

Expected results – what we are working towards

Evaluation

Transparent assessment of current GA4 data quality

Reliable measurement

Clean setup, QA & monitoring – fewer gaps, better decisions.

Alarm systems

Upon request, we will continuously monitor the data and send alerts as soon as a problem occurs.

Feedback, das für sich spricht

  • Osman Zöllner

    Bei verschiedenen Kundenprojekten haben wir serverseitiges Tracking erfolgreich umgesetzt. Dadurch konnten wir die Datenqualität erheblich steigern und eine verlässliche Grundlage für Marketing-Entscheidungen schaffen. Die Zusammenarbeit mit Bernhard Prange war dabei professionell, lösungsorientiert und effektiv.
  • Henry Küpers

    Durch die Umsetzung des Trackings haben wir eine verlässliche Grundlage für unsere Entscheidungen geschaffen.
    Die Zusammenarbeit mit Bernhard Prange war unkompliziert, kompetent und zielführend.
  • Ulrike Hewel

    Durch die Umsetzung von serverseitigem Tracking haben wir bei bezahlexperten.de eine deutlich präzisere und zuverlässigere Datengrundlage geschaffen. Die Zusammenarbeit mit Bernhard Prange war professionell, zielgerichtet und angenehm.
  • Florian Keller

    Wir hatten signifikante Abweichungen im Conversion Tracking zwischen Matomo und Google Ads, die wir mit unserer eigenen Expertise nicht auflösen konnten. … Mit Abschluss des Projekts funktioniert unser Conversion Tracking nun deutlich präziser. Wir werden sicherlich auch zukünftig auf Bernhards Dienstleistungen zurückgreifen und wünschen ihm und seinem Team weiterhin viel Erfolg.
    meisterbarf.de

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New knowledge about Google Ads & Tracking

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    Many marketing teams are familiar with this: The GA4 numbers feel “somehow wrong.” Campaign reports don’t match shop revenue, the ratio of (direct) / (none) is increasing, conversions are disappearing…

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