Tracking Setup für E-Commerce & B2B
Wir bieten Ihnen professionelle Unterstützung bei der Einrichtung Ihres Tracking Setups. Unabhängig von Ihrem Shopsystem – ob Magento, Shopware, WordPress, Shopify oder Typo3 – sorgen wir für eine nahtlose Integration und optimale Datenerfassung. Dabei achten wir natürlich darauf, gängige Standards für maximalen Erfolg zu implementieren.
Trackingsysteme mit denen wir häufiger arbeiten
Tracking Speziallösungen
CMS Systeme in für die wir häufiger Tracking bearbeiten
Vereinbaren Sie ein kostenloses Erstgespräch
Blogbeiträge zum Thema Webanalyse & Tracking
Page Location for add_to_cart events in BigQuery
For shop operators it is interesting where the user adds his products to the shopping cart. Does this happen on the search results page, in a category or in the classic product detail? With good Google Analytics 4 (GA4) data and BigQuery connectivity, this is easy to determine.
Plentymarkets, Google Tag Manager, Google Analytics – too many (direct) / (none) visitors (25%)
When implementing the Google Tag Manager Tracking ENTERPRISE in conjunction with the Plentymarkets Ceres own Consent Tool, we noticed a pitfall in the implementation, in which almost all new website visitors lacked source/medium information in Google Analytics.
Google Ads: Show missing search terms in Google Analytics
The article shows how to view the missing search terms of Google Ads.
Matomo Conversion Tracking – Google Ads
With the Matomo Google Ads Conversion Importer you are able to import conversions from Matomo directly to Google Ads.